Rekord C Coupe 67
- xpbernardo
- Beiträge: 309
- Registriert: 07.11.2022, 11:22
- Status: Offline
Re: Rekord C Coupe 67
Second foto just after removal from the car as it was
First after rebuilt by "specialist" althou I had to redo it because jet position inside were wrong etc.....But did it following the manual and matching part numbers now
First after rebuilt by "specialist" althou I had to redo it because jet position inside were wrong etc.....But did it following the manual and matching part numbers now
Rekord 1900 Luxe Coupé 67
Re: Rekord C Coupe 67
Der hat kein Umluftsystem bzw. keine Umluftschraube. Hat Vor und Nachteile. Bin schon beide gefahren. Im Prinzip kannst du da nur deinen Co Anteil auf 2% bei 850 U/min einstellen. Mehr ist da nicht zu tun...
Als Test kann man an den Zündverteilerausgang ein Unterdruckmanometer anschließen. Bei 750 U/min, indem man einfach mit der Drosselklappenstellung runter dreht, dürfen maximal 15mm/hg anliegen. Sonst zieht es deinen Verteiler zu früh in früh.
Als Test kann man an den Zündverteilerausgang ein Unterdruckmanometer anschließen. Bei 750 U/min, indem man einfach mit der Drosselklappenstellung runter dreht, dürfen maximal 15mm/hg anliegen. Sonst zieht es deinen Verteiler zu früh in früh.
mfg Sebastian
WHB, ETK auf Anfrage zum Download per PN. Habe Schlossabdeckungen auf Ersatz.
WHB, ETK auf Anfrage zum Download per PN. Habe Schlossabdeckungen auf Ersatz.
- xpbernardo
- Beiträge: 309
- Registriert: 07.11.2022, 11:22
- Status: Offline
Re: Rekord C Coupe 67
Running pretty smooth now. And got to the conclusion that my new rotor and distributor cap are the wrong ones or not so good. Installed the old cap rotor and cables and voilà... A new car...
Rekord 1900 Luxe Coupé 67
- xpbernardo
- Beiträge: 309
- Registriert: 07.11.2022, 11:22
- Status: Offline
Re: Rekord C Coupe 67
My propshaft joint is destroyed and flew away in the street along with the locking "C"s that lock the propshaft to the diferencial. I can't remember if there was a set of locking plates there or not. Parts catalog only refers to commodore. Not rekord. Anyone can confirm this?
Rekord 1900 Luxe Coupé 67
Re: Rekord C Coupe 67
Thats annoying.!
There are locking plates for ordinary nusts. However if you use self locking nuts its fine without.
There are locking plates for ordinary nusts. However if you use self locking nuts its fine without.
Commodore Coupe, Automatic Bj. '71, 28H
- xpbernardo
- Beiträge: 309
- Registriert: 07.11.2022, 11:22
- Status: Offline
Re: Rekord C Coupe 67
They were already there. Any recommended place to buy a good joint? Preferably with lubrication...
Rekord 1900 Luxe Coupé 67
- xpbernardo
- Beiträge: 309
- Registriert: 07.11.2022, 11:22
- Status: Offline
Re: Rekord C Coupe 67
Back from the third test ride. Joint overhaul is done . No vibration, no sounds.
The valve cover is still leaking. Noe only on the back of the engine. ELRING cork gasket, red high-temp gasket maker on the cover before putting the gasket and STILL leaking.... It goes all the way through the engine block to the floor when parked. Even in very small trips
The valve cover is still leaking. Noe only on the back of the engine. ELRING cork gasket, red high-temp gasket maker on the cover before putting the gasket and STILL leaking.... It goes all the way through the engine block to the floor when parked. Even in very small trips
Rekord 1900 Luxe Coupé 67
Re: Rekord C Coupe 67
Dein Ventildeckel ist verbogen. Besorg dir einen anderen Ventildeckel oder gleich einen Aluventildeckel.
- xpbernardo
- Beiträge: 309
- Registriert: 07.11.2022, 11:22
- Status: Offline
Re: Rekord C Coupe 67
I´ve a spare one that looks perfect. I´ll paint it and give it a go
Rekord 1900 Luxe Coupé 67
Re: Rekord C Coupe 67
Erst probieren, dann lackieren.xpbernardo hat geschrieben: ↑28.07.2024, 14:46I´ve a spare one that looks perfect. I´ll paint it and give it a go
Die Ventildeckeldichtung sollte bei einem intakten Ventildeckel ohne Dichtmittel abdichten.
Wenn du Dichtmittel verwendest, dann pebibel aufs entfetten achten und am besten einen Tag warten, bevor du den Motor startest.
- xpbernardo
- Beiträge: 309
- Registriert: 07.11.2022, 11:22
- Status: Offline
Re: Rekord C Coupe 67
I´ve done that. Waited 24h before starting the car again.sable hat geschrieben: ↑28.07.2024, 14:57Erst probieren, dann lackieren.xpbernardo hat geschrieben: ↑28.07.2024, 14:46I´ve a spare one that looks perfect. I´ll paint it and give it a go
Die Ventildeckeldichtung sollte bei einem intakten Ventildeckel ohne Dichtmittel abdichten.
Wenn du Dichtmittel verwendest, dann pebibel aufs entfetten achten und am besten einen Tag warten, bevor du den Motor startest.
The old gasket had some red gasket maker also and the car never leaked....
Testing it before painting is a very good idea
Rekord 1900 Luxe Coupé 67
- xpbernardo
- Beiträge: 309
- Registriert: 07.11.2022, 11:22
- Status: Offline
Re: Rekord C Coupe 67
"new" valve cover not leaking
And after a short circuit on the alternator and repair... It's home!
And after a short circuit on the alternator and repair... It's home!
Rekord 1900 Luxe Coupé 67