Keilriemen Gleichstromlima/Generator identisch?
Keilriemen Gleichstromlima/Generator identisch?
Hallo ans Schwarmwissen,
nachdem ich gerade keinen Zugriff auf meine Unterlagen habe, kann mir vielleicht jemand von euch kurz die Frage im Betreff beantworten. Das betreffende Fahrzeug ist ein 1700er Rekord C aus 1967, also der Standardriemen über Kurbelwelle, Wasserpumpe und eben die Lichtmaschine. Ich wüsste gerne, ob der Keilriemen der Gleichstrom-Version identisch mit dem der Generator-Variante ist.
Danke und Gruß
Michael
nachdem ich gerade keinen Zugriff auf meine Unterlagen habe, kann mir vielleicht jemand von euch kurz die Frage im Betreff beantworten. Das betreffende Fahrzeug ist ein 1700er Rekord C aus 1967, also der Standardriemen über Kurbelwelle, Wasserpumpe und eben die Lichtmaschine. Ich wüsste gerne, ob der Keilriemen der Gleichstrom-Version identisch mit dem der Generator-Variante ist.
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Michael
Viele Grüße
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Re: Keilriemen Gleichstromlima/Generator identisch?
Moin Michael.
Gleichstromlima benötigt einen Keilriemen der Länge 860mm im Gegensatz zur Drehstromlima von 900mm .
Gleichstromlima benötigt einen Keilriemen der Länge 860mm im Gegensatz zur Drehstromlima von 900mm .
Gruß Jörg
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Re: Keilriemen Gleichstromlima/Generator identisch?
Danke dir, Jörg. Ahnte ich doch, dass es Unterschiede gibt
Viele Grüße
Michael
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Re: Keilriemen Gleichstromlima/Generator identisch?
Woher haste die Maße Jörg? Dachte eigentlich das die Drehstromlima nen 9,5x875mm bekommt. Aber wo ich das mal gelesen habe weiß ich auch nicht mehr.
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Re: Keilriemen Gleichstromlima/Generator identisch?
Guys... I'm a little lost here... My 67 Rekord C has this alternator and this cable. But apparently the alternator it's not aligned with the crankshaft poli. Don't know if it's a problem on the alternator poly (seems altered) or in the alternator bracket that holds it to the block (seems legit and correct)
Rekord 1900 Luxe Coupé 67
- xpbernardo
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Re: Keilriemen Gleichstromlima/Generator identisch?
This alternator is correct for the C? This one is mine
Rekord 1900 Luxe Coupé 67
Re: Keilriemen Gleichstromlima/Generator identisch?
Yes is its. Also the Wiring on the yellow Picture. Until Autum ´69.
Later the Wiring is in the main Wiring Harness.
The yellow Sticker depends on Capacity from the Alternator.
It begins with 28A, black Sticker, turns to yellow, green and so on but all of them fix Rekord C until FIN. With external Controller.
28,35,45,55 and so on.
Yellow Sticker is 35A. I don´t know exactly.
Later the Wiring is in the main Wiring Harness.
The yellow Sticker depends on Capacity from the Alternator.
It begins with 28A, black Sticker, turns to yellow, green and so on but all of them fix Rekord C until FIN. With external Controller.
28,35,45,55 and so on.
Yellow Sticker is 35A. I don´t know exactly.
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- xpbernardo
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Re: Keilriemen Gleichstromlima/Generator identisch?
Yes. 35A. We can´t understand why the 2 polies are not aligned. Alternator is longer and the v-belt is slightly diagonal when mountedthe Brain hat geschrieben: ↑18.02.2023, 14:22 Yes is its. Also the Wiring on the yellow Picture. Until Autum ´69.
Later the Wiring is in the main Wiring Harness.
The yellow Sticker depends on Capacity from the Alternator.
It begins with 28A, black Sticker, turns to yellow, green and so on but all of them fix Rekord C until FIN. With external Controller.
28,35,45,55 and so on.
Yellow Sticker is 35A. I don´t know exactly.
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- xpbernardo
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Re: Keilriemen Gleichstromlima/Generator identisch?
xpbernardo hat geschrieben: ↑18.02.2023, 20:52Yes. 35A. We can´t understand why the 2 polies are not aligned. Alternator is longer and the v-belt is slightly diagonal when mounted. Also the alternator poli seems weared ( shinny metal and not round as in the picture)the Brain hat geschrieben: ↑18.02.2023, 14:22 Yes is its. Also the Wiring on the yellow Picture. Until Autum ´69.
Later the Wiring is in the main Wiring Harness.
The yellow Sticker depends on Capacity from the Alternator.
It begins with 28A, black Sticker, turns to yellow, green and so on but all of them fix Rekord C until FIN. With external Controller.
28,35,45,55 and so on.
Yellow Sticker is 35A. I don´t know exactly.
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Re: Keilriemen Gleichstromlima/Generator identisch?
Show the mounting Parts.
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