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Re: Rekord C Coupe 67

Verfasst: 04.06.2024, 15:05
von Greaser
Congrats! Marbles in the oil pan :mrgreen:

Re: Rekord C Coupe 67

Verfasst: 04.06.2024, 16:54
von xpbernardo
Greaser hat geschrieben: 04.06.2024, 15:05 Congrats! Marbles in the oil pan :mrgreen:
What?...

Re: Rekord C Coupe 67

Verfasst: 05.06.2024, 09:03
von Greaser
It sounds like that due to the valve adjustment ;)

Re: Rekord C Coupe 67

Verfasst: 05.06.2024, 13:31
von xpbernardo
Greaser hat geschrieben: 05.06.2024, 09:03 It sounds like that due to the valve adjustment ;)
Oh... 😅😅😅😅
I'm waiting for a used valve cover to cut the opening, to make the adjustment with the engine running

Re: Rekord C Coupe 67

Verfasst: 13.07.2024, 20:50
von xpbernardo
Finally on the streets!
But think that my next battle will be Solex adjustments that are already turning a complete nightmare....

Re: Rekord C Coupe 67

Verfasst: 13.07.2024, 21:19
von Brender
Congratulations. Forget the Solex, it won't get any better anyway, just drive :wink:

Re: Rekord C Coupe 67

Verfasst: 13.07.2024, 21:57
von Joan
Nice! The carb fine adjustments will bond you to the car... :)

Re: Rekord C Coupe 67

Verfasst: 14.07.2024, 00:21
von the Brain
Nice Car.

Re: Rekord C Coupe 67

Verfasst: 14.07.2024, 09:19
von Greaser
Congratulations! I always hated the neck-breaking characteristics of DIDTA's vaccuum secondary and went to a 32/32 DDIST from a 2.0 Ford V6 on my last 1900S.
That was relatively straight forward, just needed a custom built linkage on the carb's throttle body. The DDIST has tooth segments which open both throttles in parallel. The car felt way more agile and accelerated a lot smoother than before. My carb came from a 2.0 V6 / 90hp off a P7b 20M. I know, sourcing stuff like this surely was a lot easier in the 1990ies ;)

Re: Rekord C Coupe 67

Verfasst: 14.07.2024, 09:45
von dematerialisierer
Well done! :D

Re: Rekord C Coupe 67

Verfasst: 14.07.2024, 10:07
von the Brain
Den Ford Solex hatte ich auch mal. Indiskutabler Verbrauch und der einzige Gaser mit dem ich jemals wegen Dampfblasenbildung liegen geblieben bin bei unwirklich merkbarem Leistungszuwachs. So gehen Erfahrungen auseinander..... :lol:

Re: Rekord C Coupe 67

Verfasst: 14.07.2024, 21:47
von xpbernardo
Any simplified manual/method available for the Solex adjustments? Shop manual is a little bit confusing :mrgreen:

Re: Rekord C Coupe 67

Verfasst: 15.07.2024, 01:36
von the Brain
Wenn die ganzen Gestänge und sowas korrekt eingestellt sind drehe ich die Umluftschraube 3 Umdrehungen raus. Warm fahren. Soweit reindrehen bis kurz bevor der Motor anfängt langsamer zu drehen und stelle dann die Leerlaufdrehzahl ein.

Re: Rekord C Coupe 67

Verfasst: 15.07.2024, 09:35
von xpbernardo
I don´t have this screw. Never did. Some BMW 2002 has the same carb and don´t have it too

Re: Rekord C Coupe 67

Verfasst: 15.07.2024, 09:45
von the Brain
Show me your Carb please.